PLAN over Koen Verheijden
“Koen Verheijden heeft een enorme drive in het vertalen van waargebeurde verhalen naar theater. Zijn eigen Indische roots zijn daarin een belangrijke bron, een onbesproken geschiedenis komt zo bovendrijven. Ook de verhalen van anderen inspireren Koen. Hij doet er onderzoek naar, herschrijft en bewerkt ze tot toegankelijke voorstellingen voor een breed publiek. Samen met Podium Bloos en ook PLAN verdiept Koen zijn artistieke praktijk; hoe deze verhalen vorm kunnen krijgen.”
Moos van den Broek, artistiek coördinator Podium Bloos
Reacties op het werk van Koen Verheijden
“Eromenos is een gedurfde, kwetsbare voorstelling, waarbij Verheijden met stijlvaste, beeldende theatertaal voluit kiest voor verstilling, en klein, gelaagd spel. De volgepakte Paradetent is vanaf seconde één helemaal mee. Als Bril en Vervuurt stilvallen, lijkt zelfs het doordeinenende lawaai van het festivalterrein aan de andere kant van het tentdoek te verstommen.”
De Theaterkrant over Eromenos
“Indringend politiek theaterover een nog immer omstreden onderwerp. En dat zonder vooroordelen, dat is nog het meest bijzonder.”
De Theaterkrant over Nina Bobo
“Verheijden weet in een klein half uur een mooie spanningsboog op te bouwen: in korte tijd komen er een paar rake, interessante vragen voorbij waar je thuis of op het terras nog op na kan kauwen.”
De Theaterkrant over Did the burning girl feel pain